TONGANKYLOSE

TONGANKYLOSE

Ik ben geboren met een tongankylose. Een woord waar ik op moeten studeren heb hoor. Ik vind er weinig informatie over terug, daarom dat ik er hier over blog in de hoop dat ik misschien iemand vind die dit ook had.

Toen ik geboren was, was er dus iets met mijn tong, die zat precies wat "opgerold". Ik vond in mijn medisch dossier die term dus ik denk dat ik dat dan had. Ik vind hier online bitter weinig over terug. Ik kan geen gewone rrrr zeggen, ik gebruik de franse rrr. Ik weet niet of dat daardoor komt natuurlijk. En je hoort het misschien ook een beetje aan mijn uitspraak. Daarboven komt natuurlijk nog dat ik met een open gehemelte (geen hazelip) geboren ben. Ik proef wel heel scherp, misschien dat dat daar ook door komt, dat is dan een leuke bijkomstigheid.

Ik ben voor mijn gehemelte in Leuven geopereerd toen ik bijna 1 jaar was, ik weet niet of ze dan aan mijn tong ook iets gedaan hebben... Ik ben toen jaren naar daar op controle gemoeten, dat weet ik nog. Mijn ouders moeten dat eerste jaar met mij afgezien hebben ocharme!

Indien iemand hier meer over weet of iemand dit ook heeft, reageer dan aub!

Reacties

Populaire posts