Hoogzwanger
 
Ik sta op springen. Letterlijk. Ik ben hoogzwanger, uitgerekend voor 22 december, met een buik om U tegen te zeggen. Ik heb hem zelf gemeten: 100cm rond!
 
 
 
Voor de rest mag ik niet klagen. Ik heb een vrij vlotte zwangerschap gehad, niet moeten platliggen, enkel de eerste drie maanden misselijk en de laatste maand drukkende pijn in de onderbuik en wat bekken- en rugpijn. Ohja en vermoedelijk aan de binnenkant vol blauwe plekken van het sjotten, man wat was die actief! Maar that's it. Dat belooft voor de bevalling... Ik geloof namelijk een beetje dat een vlotte zwangerschap leidt tot een heel wat minder vlotte bevalling, een mens kan toch niet altijd chance hebben? Zo was het althans met mijn eerste zwangerschap/bevalling: een vlotte zwangerschap en een bevalling van maar liefst 32 uur, alstublieft! Het HELLP-syndroom, maar daarover in een andere blogpost meer.
 
Ik ben nu mijn vierde dag thuis en heb al een kleine week harde buiken, ik had dus eerlijk gezegd wel gedacht dat ik al bevallen zou zijn... Niet dus, het zal lekker warm en knus zijn in mijn dikke buik. Ik heb me er bij neergelegd dat het dus nog wel even zal duren en heb me voorgenomen om er zoveel mogelijk van te genieten, van die rust en van de momenten met ons zoontje. Ik had voor mezelf een to-do lijstje opgesteld voor als ik thuis ben, maar dat is al allemaal klaar. Nu kan de rust dus echt beginnen, ik ben me een boek gaan kopen en ga me er eens voor zetten zie!
 
 

Reacties

Populaire posts